Nieuwendammerkerk | Brede Kerkepad 6-8  | 1023 BH Amsterdam  | 020-6372310

Koren

Quo Vadis

Dit interkerkelijke koor zingt negrospirituals, jazzbewerkingen en andere vaak swingende muziek, religieus en een enkele keer ook wereldlijk. Het koor werkt behalve in de Nieuwendammerkerk ook mee aan kerkdiensten elders en andere muzikale manifestaties. Dit koor telt ongeveer 15 leden. Repetitieavond: maandag. Het staat onder leiding van Koos Lith.

Nieuwendammerkerkkoor

Het koor zingt in kerkdiensten in de Nieuwendammerkerk en ook op koorfestivals in de omgeving van Nieuwendam. Op het repertoire staat klein-klassiek religieus werk van componisten als Clemens non Papa, Mendelssohn, Grieg, Sweelinck, Manneke en Stockhausen. Zowel “oud” als “nieuw” dus. Het koor heeft iets minder dan 20 leden. Repetitieavond: donderdag. Het koor staat onder leiding van Koos Lith.

Nieuwendammercantorij’

Kinderkoor Nibetar