Paasmorgen wordt als vanouds weer gevierd in de Nieuwendammerkerk. Maar wat is Pasen nu precies ook al weer, lees hieronder wat dominee Paula hierover te vertellen heeft.
Met Pasen vieren we dat Jezus is opgestaan uit de dood, hij houdt van het leven. Daarom zingen we veel vrolijke liederen. Zo leg ik het aan mijn kinderen uit, en die zeggen: ‘ok’. Toen ik zelf iets ouder was dan mijn kinderen nu, dacht ik: ok, en hoe kan dat? Waarom gebeurde dit? En dat was tóen, wat maakt het uit voor vandaag?
Ik denk dat ik dominee ben geworden omdat die vragen me niet loslaten. Elk jaar ontdek ik iets nieuws, dat me helpt om Jezus’ weg door leven en lijden en dood en opstanding meer te vertrouwen en beter door te krijgen wat ons, u, mij, in Godsnaam te doen staat. Ik geloof dat het helpt om dit verhaal en dit feest elk jaar opnieuw samen te vieren. En ik weet nu nog niet wat ik deze week ontdek en wat ik zondag kan vertellen. Maar ik weet nu al dat het een feest wordt: want het koor Quo Vadis zingt, organist Peter Rigter speelt, en er is werk van Valentina uit Oekraïne te zien. En als u nu komt om mee te luisteren en te bidden en te laten weten wat u ervan meemaakt dan is Pasen compleet.
Zin gekregen om op Paasmorgen ook mee vieren dan bent u op 9 april om 10.00 uur van harte welkom in de kerk op het Brede Kerkepad 6 in Amsterdam-Noord. Na afloop van de dienst bent u van harte uitgenodigd in de kosterij naast de kerk voor een gezellig samenzijn met koffie, thee, limonade en paasbrood.