Een plek tussen hemel en aarde

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Trouwen

‘Ongelofelijk dat zo’n plek bestaat. Jullie gastvrijheid maakte onze dag helemaal bijzonder!’

Wij zijn een officiële trouwlocatie van de gemeente Amsterdam.

Verhuur

Uiteraard kun je onze kerk ook huren voor andere gelegenheden. De kerkzaal heeft een goede akoestiek. Verschillende ensembles en koren zijn je al voor gegaan en gaven hier een concert of oefenden voor een optreden. We verwelkomen ook buurtorganisaties.

Heb je specifieke vraag stel hem via het contactformulier.

Uitvaart

Afscheid nemen – ook dat kan in deze kerk. Zowel de kerk als de Kosterij zijn af te huren voor een plechtigheid naar uw wensen. Neem hiervoor contact op via het contactformulier.

Gebouwen

De Nieuwendammerkerk is een zogenaamde waterstaatskerk. Deze staat er vanaf 1849. Eeuwen voor de Nieuwendammerkerk stond er al een kerk. Voor 1849 had de hervormde gemeente te Nieuwendam een kleinere kerk die er sinds 1644 had gestaan maar die door bouwvalligheid moest worden afgebroken.

De klok in de huidige toren is uit 1644 en heeft als randschrift: LAUS DEO IN AETERNEUM – Henricuus Vestrinck me fecit in Campen in 1644 (Lof zij God in eeuwigheid, Henricuus Vestrinck heeft mij gemaakt in Campen in 1644).

Het bijgebouw, ‘de Kosterij’, dateert uit de 17e eeuw en heeft in de loop der eeuwen verschillende functies gehad. Het is gebruikt als weeshuis, kosters- en predikantswoning, en nu als gemeenschapsruimte. Het heeft een moderne keuken en 2 toiletten.