Dit jaar wordt voor de derde keer de Pride Pelgrimage georganiseerd. De Pelgrimage is in het leven geroepen om dankbaarheid te uiten voor alle positieve veranderingen in de kerken en de groeiende inclusiviteit voor LHBTI+personen te vieren. Daarnaast doet de wandeltocht een appèl op kerken en geloofsgemeenschappen om LHBTI+ers zich thuis te laten voelen in hun gemeenschap.

Tijdens de editie van dit jaar loopt de Pelgrimage van Monnickendam naar Amsterdam. Onderweg worden verschillende kerken bezocht voor een korte viering.

De Pride Pelgrimage start dit jaar op vrijdag 21 juli vanuit de Grote Kerk in Monnickendam en eindigt op zaterdag 22 juli op de Dam in Amsterdam.

Op 21 juli komen de wandelaars rond 17.00 uur aan bij de Nieuwendammerkerk waar een korte viering zal plaatsvinden die ongeveer 3 kwartier zal duren en waar eenieder van harte welkom is.

Wil je meer weten over de Pelgrimage of je aansluiten? Neem dan contact op met LHBTI+predikant Wielie Elhorst via wielie.elhorst@protestantsamsterdam.nl